Repasované díly a vratné zálohové díly

I.1 Repasované díly (se zálohou)

Některé díly v E-shopu mají uvedenou poznámku, že se jedná o vratný díl. Je zde uvedena výše zálohy na vratný díl, nebo fakt že může být připočtena záloha na vratný díl (většinou se jedná především o vstřiky, poloosy, startéry, alternátory, čerpadla některé díly servořízení či brzdového systému apod.). Díly jsou továrně repasovány s půl roční zárukou, ale oproti záloze bývá nutné vrátit díl starý. Výše zálohy se liší u různých dodavatelů a nejčastěji se pohybuje mezi 500 -5000 Kč. Výše zálohy se stanovuje podle dodavatele a výrobku. Zálohu prodejce připočte k objednávce a o této změně a o skutečné výši zálohy informuje kupujícího e-mailem nebo po tel. Kupující může konkrétní výši zálohy zjistit dotazem u prodejce přes emailem či telefonicky i předem na dotaz.

II.2 Podmínky přijetí zálohovaného dílu


Pro přijetí vraceného dílu a započtení zálohy je třeba splnit požadavky, které bývají specifikované v popisu u výrobku. Díl nesmí být mechanicky poškozen (např. prasklý obal startéru, uražený vstřikovač atd.), musí být kompletní tak, jak byl dodán repasovaný, včetně záslepek a ucpávek (servořízení, servopumpy atd.) a musí se např. otáčet (startér, alternátor, servopumpa). Díl by měl být čistý tak, aby bylo možné posoudit jeho stav. Samozřejmě se předpokládá, že starý díl nemusí být funkční (netěsnost, ložiska, uhlíky apod.). Díly musí být odevzdám v obalu ve kterém přišel díl nově zrepasovaný. Časový limit pro vrácení starého dílu jemaximálně  jeden týden od koupi nového dílu. Posouzení zálohy může trvat i měsíc od přijetí.

III.3 Doporučený postup při koupi repasovaných dílu a jeho demontáž
Starý díl opatrně demontujte, ať nedojde k jeho poškození. Měl by provádět odborný servis.
Porovnejte nový díl se starým, zda je stejný. Odlišný díl nemusí být převzen!
Starý díl vyčistěte a stejně jako nový  díl  opatřete ucpávkami či jinými ochrannými prvky, se kterými nový díl přišel, a vložte ho do obalu po dílu novém. 

Přiložte vyplněný formulář pro vrácení zboží s číslem účtu pro vrácení zálohy a zašlete díl např. poštou bez dobírky na naši adresu: Marek Eliáš, Březinova 130, 586 01  Jihlava, nejlépe ještě tuto skutečnost oznamte na tel.: 728581038 či na e.mail: [email protected]

Prodejce vratný díl dopraví na svoje náklady dodavateli či výrobci na posouzení, zda splňuje podmínky pro vratný díl. Pokud je vše v pořádku, vrátí zálohu převodem na účet (max do 1  měsíce od přijetí starého dílu). jenom v případě pokud bude starý díl uznán jako znovu repasovatelný a nebude jevit zmíněné závady.
Vrácení zálohy proběhne po posouzení vráceného dílu výrobcem.
V případě neuznání je díl vrácen zákazníkovi a záloha se nevrací!